Saturday, November 15, 2008

hectic+tired!!!

:Cute_Panda_02:

Salam sume…adohai…rasanya bulan nie mmg bulan yg plg2 bz spjg start keje nie…huhuh…nak update pasal interview SSP ari tu kat Jabatan Perdana Menteri Putrajaya pun x sempat2…so mlm nie I take a chance unt update bebrp aktvt yg tlh dijlnkan sepjg minggu nie.. :D sblm start wat exam question unt stdnt2 yg bkl amik peksa 2 minggu lg…huhuhuh….

1st Story

Hari tu…October 30, g interview @JPM Putrajaya sebagai pegawai tinggi pendidikan DH41...alhamdulillah semuanya berjalan dgn baik….mlm sblm t/duga tu aku tdo umah member kat puchong (ayu) dia pun dpt gak interview tu…so g sesamalah..mlm esknya nak t/duga tu xleh tdo…mcm2 dok pkr dlm kepala nie….boleh ke aku buat? Dah ckp persediaan ke nak g interview? n mcm2 lg…di sbbkan kerunsingan tu….pg2 kul 6.30pg dah start keta g putrajaya..wal hal sikit punya dekat jer kalu ikut jln short-cut dr umah member ke putrajaya…hahahaha…tp hari tu member x drive..di sbbkan pakcik dia nak guna keta ayu…so pakcik dia drop kami kat putrajaya….sampai je kat JPM ingatkan boleh terus masuk…rupa2nya x kul 7.30 lg..so xleh masuk…hahahah…btw, interview ari tu aku n ayu kena kul 7.30 pg…so tggu ar reramai dgn calon2 yg lain kat luar pagar JPM tu…tepat jam 7.30 pengawal suh beratur amik pass nak masuk ke JPM..smpi turn aku rupa2nya dia nak lessen keta unt amik pass…aku dah cuak dah..dia x nak ic..manalah aku ada lessen…kui2…tp nsblah…bwk kad matric keje…so tggllah kat mak guard kat situ….smpai2 kat tmpt temuduga…tgk semuanya berkeyakinan jer…takut jgk…aku tgk nama aku….ayak! bilik no 13 org yg ke-3!!!jeng2…sorang demi sorang masuk…aku ngan member aku si ayu nie dia dpt bilik no 14…:D kami dah gerun dah dgr suara calon2 menjawab soalan interview..kuat smpi keluar…huhuhu…tetiba ada sorang minah nie dia kuar dia ceruta kuat2 pasal soalan yg dia dpt kat member dia…aku hangin jerrrr…mana taknya…aku x masuk lg!!!nerveous2!!! dah ar dpt pulak tau org yg interview aku nanti pengarah SPP…adoi!!!lg cuak aku…riso English berterabur…huuhuh…lg 1..dah ar bilik aku yg plg lama lg interview…sorang ½ jam….aku dah naik cuak giler dah…tggu punya tggu sampai giliran aku….aku bc bismillah bebyk…n cuba tenangkan hati…masuk2 si Tn Pengarah tu Tanya aku…lama kan bilik nie punya sessi..aku sengih jer…dlm hati aku..adoi..awal2 dah kasik gempak… :P past 2 bermulalah sessi temuduga…hahahaha… aku kena interview fully BM!!!best giler goring!!smpi hangit!!!! :D mcm2 diaorg Tanya aku…yg aku ingat diaorg Tanya aku pasal pendidikan di Malaysia…wajarkah matapelajaran sejarah di ajar pada peringkat sekolah rendah???aku jwp ar wajar…n adalah alasan aku tersendiri….dah terus terima anggukan dr Tn pengarah tu… heheheheh..n lg dia tanya pasal wawasan 2020 berkaitan dgn pendidikan..alhamdulillah aku ingat…n mcm2 lglah….pasal poli pun ada…pasal sekolah menengah teknik pun ada…programming language pun ada…mcm2..smpilah dia tanya aku soalan yg agak mencabar iaitu apa komen anda terhadap pembelajaran di Malaysia…huhuhuhu…seram sejuk aku nak menjawap..yelah org pendidikan yg tanya..mau x cuak…tp aku jwp lah dgn seikhlas hati..tp spjg temuduga tu alhamdulillah…semua berjalan dgn baik…Cuma tangan aku x reti dok dia…asal jwp soalan jer mesti tgn aku terangkat sekali mcm sdg berhujah…hahahaha…tp overall ok..so skrg doa+tawakal jelah..ha…sblm aku lupa..masa interview tu dia tanya aku apasal nak ajar bdk Malaysia???padahal skrg aku dah ngajar stdnt2 foreign….so adalah jwpan aku…hehehehe….

:soldier_52::soldier_52::soldier_52::soldier_52::soldier_52:

2nd Story

hurm….sepjg bln nie..mmg sgt2 penat..blk keje kalu x cecah kul 10.30 smpi umah..jgn ckp tu wan sajidah..hahahah..hari2 (isnin-jumaat) mesti blk lmbt..almaklumlah…mQa nak dtg…huhuhuh….wat nota….ngajar bdk…setting system….alter design network…n mcm2 lg… dah lah kebetulan librarian berhenti (jgn tanya sbb apa) abis segala tgsn dia kami semua kena settle…mmg masak ar….pastu bkn kerja2 tu je…decoration unt kolej pun kena buat….hohohohoho sgttttt penat….tp….smlm aku tnjk kat boss yg aku kena attend gov interview this November 19th kat ipoh….boss terkejut beruk dibuatnya…manay x nya…mQa nak dtg 18th n 19th October…n aku salah seorg lecturer yg nak kena ada waktu tu…tp aku kena attend interview….past 2 boss apa lg..mcm hangin gak…tp dia x leh marah….sbb hak aku kan??? :D soooo dia suh asst dia call mQa…tggh…so…tggh lah ke bln 1!!!! :D aku minta maaflah ek..membuat kaco…hahaha…tp kwn aku suka …sbb x yah blk lmbt lg… :)) hahahaha….so hari selasa nie aku blk ipoh…rabu attend interview..khamis ngajar blk….nxt week stdnt exam…n whole dec…I’m freeee….hahahhahaha….

:Cute_Panda_21::Cute_Panda_21::Cute_Panda_21::Cute_Panda_21::Cute_Panda_21::Cute_Panda_21::Cute_Panda_21:

Today!!!

i’m going to see my beloved fiancée….:D but saya SELESEMA!!!!!:Cute_Panda_05:

0 comments:

Post a Comment

 

LOVE is in the air Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template